جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۰:۳۲

اهمیت حمایت از صنایع داخلی در تولید تاسیسات بندری

باشگاه خبری فراساحل:  فولادزاده کارشناس تجهیزات اسکله و بندر با تاکید بر کمک مالی و موثر دولت یازدهم در کمک به سازندگان و تامین‌کنندگان تاسیسات بندری گفت: دولت باید به جای خرید تجهیزات چینی از صنایع داخلی حمایت کند؛ چراکه تجهیزاتی که در ایران تولید می‌شود با نمونه‌های اروپایی قابل مقایسه است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به‌ نقل از مارین نیوز، از آن‌جایی که هزینه‌های گزافی برای تعمیر و نگهداری سازه‌های پهلوگیری در مناطق ساحلی و دریاهای شمال و جنوب پرداخت می‌شود از این‌رو نیازمند نگهداری مستمر و حساب‌شده‌ای در این بخش هستیم. با این حال باید بدانیم که همراستای پیشرفت در ساخت تجهیزات و تاسیسات بندری نیازمند الزاماتی برای تعمیر، نوسازی و نگهداری آن هستیم.

علی فولادزاده کارشناس تجهیزات اسکله و بندر با تایید این مطلب گفت: تجهیزات بندری بسیار پیشرفته‌تر هم وجود دارد که شاید در کشور ما نباشد؛ چراکه کشورهای جهان به سمت استفاده از تجهیزات بندری اتوماتیک می‌روند. از این‌رو مهم‌ترین مسئله در ساخت تجهیزات بندری، دانش فنی است و به موازات آن باید به مدیریت نگهداری تجهیزات نیز توجه داشته باشیم .فولادزاده با تاکید بر کمک مالی و موثر دولت یازدهم در کمک به سازندگان و تامین‌کنندگان تاسیسات بندری گفت: دولت باید به جای خرید تجهیزات چینی از صنایع داخلی حمایت کند؛ چراکه تجهیزاتی که در ایران تولید می‌شود با نمونه‌های اروپایی قابل مقایسه است. بنابراین اگر تا ۸۰ درصد تجهیزات بندری در کشور ساخته و توانایی سازندگان داخل در این صنعت دیده می‌شود نیاز است در بخش تعمیر و نگهداری نیز دستورالعمل‌های مدیریتی براساس دانش روز وضع شود. در کنار توجه به رویکرد ساخت و اعطای تسهیلات برای رونق تولید در صنایع دریایی باید دستورالعمل‌های استاندارد برای نگهداری و تعمیر سازه‌های بنادر نیز تدوین شود.



  کد خبر : 2285
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :